Det jag ser är det jag lever för

Katastrof – Ska detta kallas kundtjänst?

I fredags var det ju black friday vilket ingen har missat. Det var ett grymt pris på en Elsa docka jag tänkt köpa i julklapp till tjejerna. Så jag kontaktade deras kundtjänst kvällen innan för att kolla status i butikerna. Jag fick information om att butiken i Mall of Scandinavia hade de inne. Så på fredagen innan jag hade lunch kontaktade jag deras kundtjänst för att få hjälp att lägga undan dockorna så jag kunde köpa de på lunchen. Man fick information på chatten att det var kö men att man kunde lämna sin mailadress och sitt ärende så skulle de återkomma. Vilket jag gjorde.

Efter en stund kolla jag chatten, den chatten jag hade öppen sen tidigare. Då stod det att en person varit inne på chatten men sedan lämnat den. Så jag kollade mailen ingen återkoppling där. Tänkte då kanske de lade undan åt mig i allafall. Så på lunchen tar jag mig till Mall of Scandinavia för att köpa. När jag kommer dit är dockorna slut, jag frågar om någon lagt undan dockorna. Personalen svarar att man inte får lägga undan. Jag skyndar mig tillbaka för att kontakta kundtjänst igen och se vilken butik som har.

Då kommer jag i kontakt med samma person som var inne på chatten förra gången men som inte återkopplade. Denna person gav information om att det ska finnas i deras butik i Arninge men att den rekommenderade att man kontaktade butiken. Efter att ha frågat om telefonnumret dit 3 gånger fick jag ett telefonnummer. Under tiden jag väntade på telefonnumret kontaktade jag min mamma som åkte till Arninge. Under tiden hon var påväg till Arninge försökte jag ringa telefonnumret jag fick av deras kundtjänst utan att komma fram. När min mamma väl är i Arninge ringer hon och berättar att hon inte hittar butiken och ber mig kontakta kundtjänsten för att få en adress till butiken.

Så jag kontaktar kundtjänsten och får prata med en annan person som jag inte varit i kontakt med tidigare. Denna personen berättar att det endast har 3 stycken butiker i Stockholm men ingen i Arninge. Jag ifrågasätter varför vi blivit hänvisade till Arninge, för istället för att åka dit och leta efter en butik som inte fanns hade min mamma kunnat åkt till en butik som faktiskt finns. Jag blev såklart irriterad för jag verkligen ville få tag på dockorna. Denna personen hänvisar oss nu till deras butik som ligger på andra sidan stan och sade att de kanske skulle finnas där, jag ber personen lägga kontakta och lägga undan så får jag åka dit efter jobbet då det kommer ta jätte lång tid för min mamma att ta sig dit då det börjat bli massa köer.

Personen meddelar att de inte kan lägga undan. Då begär jag att en chef ska återkomma till mig för jag tycker det är riktigt oproffsigt att bli hänvisad till en butik som inte finns, speciellt när det är ifrån deras kundtjänst. Hade vi fått prata med en kunnig person hade vi kunnat få tag på dockorna. De gick inte heller att beställa ifrån internet. Personen meddelade att den skulle lägga ett ärende till chefen för den inte var där ifredags och att om den fick tag på någon butik som hade dockan inne skulle den återkomma till mig på mailen. Jag höll koll på min mail konstant.

Vi satt och ringde runt till butiker i Sverige och frågade ifall de kunde skicka. Vilket de meddelade att de inte kunde. När vi väl fick tag på någon butik i närheten så meddelade de oss att de dockorna som var kvar var undanlagda och de inte hade några andra. Borde inte alla butiker göra likadant? En butik säger att de inte får lägga undan medans de andra butikerna gör de.. Sen att även bli vilseledda ifrån en person på kundtjänsten. Detta bemötande vi fått är långt ifrån okej!

Ingen chef har återkommit till mig och ingen Elsa docka fick vi tag på. Är det såhär de behandlar sina kunder får de nog tänka om. Jag kommer fortsätta kontakta de tills en chef återkopplar, men jag delar med mig av detta. Dubbelkolla alltid med någon annan än personen ni varit i kontakt med på företaget så ni inte blir lurade att åka någonstans till en butik de inte ens har.  Så ni inte förlorar massa tid och missar chansen att köpa det ni var ute efter.
img_4376.jpg

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Lämna ett svar

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
stats